Munții și autenticitatea lor

19 octombrie 2018 by Adeona Wanderlust

Munții și autenticitatea lor…

Vă provoc să-mi semnalați doi munți identici și promit să-i clădesc unul deasupra celuilalt, precum un Sisif redescoperit de Zeus.

Imediat ce-mi voi fi ispășit pedeapsa, sau poate chiar de teama acesteia, propun să definim autenticitatea, din oricare perspectivă-socială, filosofică sau business.

Alpiniștii sau simpli drumeți, urcă munții, fiecare în felul său, de aici tentația de a le angaja statutul privilegiat, al celui ce se situează mesianic deasupra tuturor, de supraoameni. Nimic mai fals. Perspectiva celor care urcă munții, ca de altfel, a oricărui om asupra propriei vieți, e mereu diferită.

Munții, sunt în principiu aceeași, oamenii ce-i urcă sunt mereu alții, poate de aici frumusețea sau negura fiecărei ascensiuni.
Fugind de clișee, evit să vă spun că fiecare are Everestul său, cu toate că, dincolo de banalizarea sa, fraza este perfect adevărată. Everestul se arată sub diverse forme.

Autenticitatea este ceea ce simți, faci și mai apoi vorbești. Este despre înteaga ta ființă, despre minte, inimă și trup. Autenticitatea o ai sau nu!
Mi-e imposibil să mă pronunț dacă autenticitatea poate să fie educată. Îmi place să cred că da, învățând în fiecare zi să fim ceea ce simțim. Nimic mai mult!

O privire scurtă spre societatea românească ar putea dezvălui adevăruri dureroase. Le vedem fiecare dintre noi, în fiecare zi, dar ne încăpățânăm să repetăm în buclă *mândru că sunt român*!

Nimic rău, în forma asta de patriotism exaltat, doar că se impun câteva întrebări; se poate să fim în destule cazuri… oportuniști, falși, turmă, ipocriți, snobi, superficiali, absenți din viața noastră sau a societății, convenționali până la ridicol și, în general, să copiem mai ales ceea ce ne convine și mai puțin esențialul?
Companii în sediul cărora cu litere în relief stă scris, chiar la intrare, sloganul în care nu crede nimeni, pereți căptușiți cu valorile firmei, oameni formali, curios de politicoși, aliniați curentelor, duplicitari, temători în fapte și gălăgioși între pereții propriului birou.

În business, pe munte sau în viața de zi cu zi, există o lipsă de congruență între ceea ce spunem și ceea ce facem – această prăpastie între ce gândesc, simt și fac oamenii – e după părerea mea, adevărata problemă.

E bună autenticitatea, într-o lume sclipicioasă a rețelelor sociale ușor de cosmetizat? Pentru alpiniștii profesioniști sau oamenii de business( asta pentru a fi în tema evenimentului), are autenticitatea vreo relevanță? Vinde? Se poate transforma într-un avantaj competitiv sau într-o nicovală la gâtul unui sinucigaș?
Raportată la dimensiunea TIMP, e definitorie și cred că mulți dintre voi îmi dau dreptate. Toți apreciem autenticitatea și totuși… foarte puțini și-o asumă.

Puțini au libertatea de a fi ei, proprietarii propriilor simțuri, fără frică. De ce? Răspunsurile sunt multiple…
Că vorbim despre societatea românească în general sau despre antreprenoriat, totul se reduce până la urmă la leadership.

Arătați-mi un lider adevărat, ce doar mimează autenticitatea și voi muta muntele din introducerea articolului la locul său.
Îndrăznesc să afirm că autenticitatea este o dovadă de curaj, ce evident vine la pachet cu nelipsita vulnerabilitate, incertitudine și uneori frustrare. Acesta este apanajul adevăraților lideri!

Aduce autenticitatea succesul?
Răspunsul este DA!

Un success întârziat( de cele mai multe ori), dar cu ancore reale. Succesul oamenilor sau al echipelor care-și asumă unicitatea.
Este succesul celor care acceptă că nu sunt perfecți ci doar perfectibili, că sunt oameni irepetabili nu doar un titlu pe o carte de vizită.
Este succesul echipelor conștiente că doar un nume de brand sau un logo lipsit de consistență pălesc în fața spiritului pe care îl ai sau nu-l ai.

Luni, 29 octombrie, la finalul evenimentului ”Attitude for Altitude”, sper să plecați spre casă cu o dilemă mai puțin.
Care e legătura între educație, cercetare, antreprenoriat, lideri, munți, sportivi și performanță sau success?

Unul din răspunsuri ar putea să fie în titlul evenimentului.
Un altul e chiar în titlul acestui articol – AUTENTICITATE!

Ilie Preda, Fondator Adeona Group

Bilete onlineAICI.

Informatii eveniment și invitati, AICI.

Adeona Wanderlust

About author text